Voorbeschouwing FC Volendam - Helmond Sport

• vrijdag, 20 mrt 2015

Nog acht wedstrijden staan er voor FC Volendam op het programma in de reguliere competitie. Vier daarvan zijn thuiswedstrijden, te beginnen komende vrijdagavond met Helmond Sport. De Brabanders staan op een teleurstellende achttiende positie op de ranglijst. Afgelopen maandag ging de ploeg van trainer Jan van Dijk met 1-2 onderuit tegen Jong FC Twente.

Bijzondere wedstrijd
Jermano Lo Fo Sang is weer aangesloten bij de spelersgroep nadat een blessure hem afgelopen maandag in de wedstrijd bij NEC aan de kant hield. Achter de naam van Henny Schilder staat nog een vraagteken. De ervaren verdediger, die alle wedstrijden van de partij is geweest, was donderdag ziek. Verder is de selectie, op de bekende langdurig afwezigen na, fit. Bij Helmond Sport waren maandag tegen Jong FC Twente Ferry de Regt, Kevin Gomez-Nieto en Marc Koot geblesseerd. Voor één van de Helmond Sport spelers zal het vrijdagavond een bijzondere wedstrijd worden. Jack Tuyp speelt tegen de ploeg waarvoor hij vrijwel zijn leven lang heeft gespeeld en is opgegroeid. Hij zal dus moeten opletten dat hij de juiste kleedkamer in loopt. Maandagavond maakte Tuyp zijn rentree voor de Helmonders, nadat een hamstringblessure hem parte speelde in de uitwedstrijd bij Helmond Sport. Tuyp scoorde bij MVV overigens wel de enige goal voor Helmond Sport. Stanley Elbers is de topscorer met tien goals tot dusver.

Arbitrage
Vorig seizoen liep FC Volendam nog in het Helmondse mes: toen werd het 0-3. In de uitwedstrijd dit seizoen, de laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2014, pakte FC Volendam de volle winst door met 3-4 te winnen. Drie punten zijn ook nu van harte welkom in de strijd om de playoff plaatsen. De heer Gerrets is de arbiter die om 20:00 uur de bal voor het eerst laat rollen in het KRAS Stadion. De heren Hubers en Strijker zijn de assistent scheidsrechters. Via ons Twitter account @fcvolendam kunt u de wedstrijd weer live volgen. Hashtag van de wedstrijd is #volhel.

Programma
Volgende week is er een interlandweekend en wordt er niet gespeeld in de Jupiler League. Het weekend daarna staat er een dubbel programma gepland. FC Volendam krijgt dan op (Goede) vrijdagavond Jong FC Twente op bezoek en reist op maandagmiddag (2e Paasdag) af naar Doetinchem waar De Graafschap de gastheer is.