Voorbeschouwing FC Volendam - Jong PSV

• donderdag, 20 mrt 2014

Vrijdag komt Jong PSV op bezoek in het KRAS-Stadion. De ploeg van trainer Darije Kalezic is in vorm, getuige de zesde plaats op de ranglijst. Uit de laatste vier wedstrijden behaalde de Eindhovenaren 10 punten en zijn hiermee gedeeld leider in de vierde periode. De thuisclub zit juist in een wat mindere fase. Uit de laatste vier duels werd slechts één puntje gepeurd. Dat was wel een punt bij titelkandidaat FC Dordrecht.

Van enige historie tussen beide teams is natuurlijk geen sprake. Sinds dit seizoen spelen de ‘Jong’ teams van PSV, Ajax en FC Twente in de Jupiler League. Daar waar zij in het begin veel moeite hadden met het type voetbal wat in de Jupiler League gespeeld wordt, draait men nu goed mee. Zo nu en dan (flink) versterkt door spelers van het eerste elftal. Dat merkte FC Volendam in de uitwedstrijd in Eindhoven., toen met name international Narsingh zijn rentree maakte na lang blessureleed. Hij trof gelijk tweemaal doel. Na de rust maakte van Ooijen zelfs de 3-0. Een ietwat geflatteerde uitslag, want de kansen waren voor FC Volendam. De punten bleven echter in Eindhoven.

Jong PSV doet het met name in de thuiswedstrijden erg goed. Liefst 28 punten haalde men in ‘eigen’ huis. ‘Eigen’ is hierbij een ruim begrip want de thuiswedstrijden worden in het stadion van FC Eindhoven gespeeld. De heenwedstrijd tussen Jong PSV en FC Volendam werd echter in het PSV stadion gespeeld. In uitwedstrijden pakte de jonge spelers van Kalezic 19 punten.

FC Volendam speelt na vrijdag nog slechts tweemaal thuis dit seizoen in de reguliere competitie (tegen Jong Ajax en Achilles ’29).Arbiter van dienst is de 30-jarige Martin van den Kerkhof. Een bekende achternaam als het om tegenstander PSV gaat. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Adriaans en Nanninga. Kick off is vrijdag a.s. om 20:00 uur.