Voorbeschouwing FC Volendam - Jong PSV

• vrijdag, 11 sep 2015

Na het teleurstellend verlopen interland weekend van Oranje is het gelukkig weer tijd voor Het Andere Oranje. Tegenstander vrijdagavond is Jong PSV. Jong PSV is één van de verrassingen in de openingsfase van de Jupiler League dit seizoen. Zo werden Go Ahead Eagles. MVV en RKC al verslagen. Alleen tegen VVV Venlo delfde men het onderspit. FC Volendam kan buigen op een uitstekende start met vier zeges en één gelijkspel.

Blessures
FC Volendam kan vrijdag Guyon Philips en Gijs Luirink terug verwachten na hun blessureleed. Daniel van Son heeft nog steeds last van zijn buikspierblessure die hij tegen VVV Venlo opliep. De langdurig afwezige Nick Zeijlmans en Raoul Esseboom zijn nog niet fit. FC Volendam speelde vorige week een nuttige oefenwedstrijd tegen Ajax die nipt werd verloren. Het werd 2-1 voor de Amsterdammers door twee vrije trappen van Lasse Schöne. Kevin van Kippersluis scoorde namens FC Volendam. Jong PSV won in de Premier League International Cup met 0-3 van Norwich City. Met een mix van eerste elftal spelers, Jong PSV en PSV onder 19 spelers werden de Canaries op het eigen Carrow Road verslagen. Het is altijd weer de vraag met welke selectie Jong PSVop vrijdagavond aan zal treden. Dat hangt uiteraard af van de selectie voor het eerste elftal dat zaterdagavond de uitwedstrijd tegen SC Cambuur speelt.

Historie
Veel historie is er natuurlijk nog niet tussen beide teams. In de Jupiler League won FC Volendam beide eerdere thuiswedstrijden tegen Jong PSV met respectievelijk 3-1 en 1-0. In de laatste oefenwedstrijd voor dit seizoen werd Jong PSV in ons KRAS Stadion met 3-0 verslagen. Maar intussen weten we dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. En zeker niet gezien de recente resultaten van Jong PSV.

Arbitrage
De 26-jarige scheidsrechter Erwin Blank heeft vrijdagavond voor het eerst een wedstrijd van FC Volendam onder zijn hoede. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Ketting en Nanninga. De wedstrijd is natuurlijk weer live te volgen via ons Twitter account @fcvolendam. Hashtag van de wedstrijd is #voljps. Om 20:00 uur wordt er afgetrapt. Volgende week staat er een dubbel programma te wachten: op vrijdag de uitwedstrijd bij Helmond Sport en op dinsdag de KNVB Beker wedstrijd bij Topklasser FC Lienden.