Voorbeschouwing FC Volendam - MVV

• donderdag, 12 mei 2011

FC Volendam kwam goed uit de startblokken

Na de ontgoocheling in de laatste minuten tegen Veendam was er in het dorp de angst dat FC Volendam een gevoelige tik opgelopen had met grote gevolgen. Door het gelijkspel tegen de noorderlingen moest het Andere Oranje al in de eerste play-offsronde aantreden en kreeg het te maken met MVV Maastricht. In de voorbije competitie was MVV niet bepaald een zacht eitje. Uit werd het 2-2, maar thuis was de slotfase bijzonder teleurstellend. Toen Kees Tol eindelijk voor 1-1 gezorgd had, liet MVV nog een keer zien waartoe het instaat was. Door die late 1-2 overwinning werd de race naar de derde periodetitel op gang gebracht.
Met gemengde gevoelens reisde FC Volendam af naar Maastricht. In de eerste minuten was het dan ook alle hens aan dek. Met een uitstekende Robbin Ruiter werd het gevaar gekeerd. De 1-0 bij rust werd al snel rechtgezet in de tweede helft. De slotfase was een kopie van de wedstrijd in Volendam in januari, maar dan andersom. De 2-3 overwinning is het startpunt van deze vrijdag. Aan FC Volendam de taak bij de les te blijven. Als dat lukt, volgt volgende week donderdag 19 mei de kraker tegen eredivisieclub VVV-Venlo.