Voorbeschouwing FC Volendam - MVV Maastricht

• donderdag, 20 feb 2014

Na het gelijke spel in de uitwedstrijd bij De Graafschap (2-2) speelt FC Volendam vrijdag weer een thuiswedstrijd. Het Maastrichtse MVV komt op bezoek. De Maastrichtenaren zijn een niet te onderschatten tegenstander zo bleek de laatste wedstrijden. Van de ploegen die dit seizoen bovenin meedraaien snoepten zij de laatste weken punten af: 2-0 winst op FC Dordrecht, 1-2 winst bij Sparta en vorige week nog een gelijkspel (2-2) tegen Willem II. Daarentegen verloor MVV de eerste wedstrijd na de winterstop met 0-4 tegen FC Eindhoven. MVV vinden we door de wisselende resultaten terug op de veertiende plaats op de ranglijst. Maar ook FC Volendam heeft prima resultaten geboekt. Uit de laatste vier wedstrijden werden liefst tien punten behaald. Inmiddels klom de ploeg van trainer Hans de Koning naar de zesde plaats in de rangschikking van de Jupiler League. De laatste twee thuiswedstrijden werden gewonnen (tegen Fortuna Sittard 2-1 en Almere City FC 3-1). Beide teams zijn dus goed in vorm getuige de recente resultaten.

MVV heeft geen al te fijne herinneringen aan de recente bezoeken aan FC Volendam. Vorig jaar wonnen de oranjehemden de laatste thuiswedstrijd van de competitie met 2-1 (winnende goal van Michiel Kramer) in een bomvol en sfeervol stadion. Die wedstrijd en de bijbehorende sfeer kunnen de Volendam-fans zich vast nog goed herinneren. Ook in de play-offs was de thuisclub te sterk. Na een 0-1 zege in De Geusselt werd ook in Volendam met 3-1 gewonnen. In de heenwedstrijd dit seizoen gingen de punten ook mee terug in de Volendammer spelersbus. Een 1-0 achterstand werd na rust omgebogen in een 1-2 overwinning door goals van Tom Overtoom en Soufiane Laghmouchi.

FC Volendam zal het vrijdag in ieder geval zonder captain Gerry Koning en reserve captain Nick Coster moeten doen. Beide spelers kregen in Doetinchem tegen De Graafschap hun vijfde gele kaart voorgehouden, zodat zij de wedstrijd vanaf de tribune zullen moeten aanschouwen. MVV heeft geen schorsingen. De wedstrijd zal vrijdagavond onder leiding staan van Edwin van de Graaf. De 30 jarige arbiter zal langs de zijlijn worden geassisteerd door de heren Balder en Dobre. Kick off is vrijdag a.s. om 20:00 uur in ons Kras-stadion.