Voorbeschouwing FC Volendam - MVV

• vrijdag, 26 sep 2014

Zondagmiddag komt MVV uit Maastricht op bezoek in ons KRAS Stadion. Wederom een wedstrijd op de door de FC Volendam fans van oudsher geliefde zondagmiddag. Beide teams doen dat in de wetenschap dat ze midweeks allebei een ronde verder zijn gekomen in de KNVB Beker. De Maastrichtenaren deden dat door middel van een 4-3 overwinning in de verlenging tegen Helmond Sport. VV Capelle liet FC Volendam zien dat het een ploeg heeft die bovenin gaat meedraaien in de Topklasse. Uiteindelijk was één goal van Kevin Brands voldoende om met 0-1 te winnen in Capelle. Bij de loting kwam gelukkig weer eens een thuiswedstrijd uit de koker rollen. Zaterdag eersteklasser Sportlust ´46 is de tegenstander.

Maar eerst is zondag MVV de opponent. In de competitie hebben de Limburgers tot dusver zeven punten uit evenzoveel wedstrijden vergaard. Afgelopen weekend werd met 0-1 verloren van De Graafschap. De ploeg van trainer Ron Elsen scoorde afgelopen bekerwedstrijd net zoveel goals als in de gehele competitie bij elkaar. FC Volendam is daarom gewaarschuwd. Mede vanwege de 0-1 nederlaag het afgelopen seizoen, toen Marco Ospitalieri in de blessuretijd de winnende goal maakte. Dit seizoen loopt het bij Het Andere Oranje stukken beter dan het vorige seizoen getuige de derde plaats op de ranglijst. Zaterdagavond werd RKC in Waalwijk met 1-3 verslagen. De week daarvoor werd een 2-2 gelijkspel uit het vuur gesleept tegen FC Den Bosch. Nieuwkomer Kevin Brands scoorde in zijn eerste drie wedstrijden steeds één goal. Hij lijkt zich dus geruisloos aan te passen in het spel van de mannen van Hans de Koning.

Zondagmiddag is de 47-jarige Eric Braamhaar de scheidsrechter. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door Jermaine Lapar en Freek Vandeursen. Als u zondagmiddag niet aanwezig kunt zijn in het KRAS Stadion dan kunt u de wedstrijd weer volgen via ons Twitteraccount @andereoranje, via de hashtag #volmvv. Kick off is om 14:30 uur.