Voorbeschouwing FC Volendam - Sportlust '46

• dinsdag, 28 okt 2014

Woensdagavond speelt FC Volendam eindelijk weer eens een thuiswedstrijd voor de KNVB Beker. Tegenstander is zaterdag eersteklasser Sportlust ’46 uit Woerden. In de competitie, met onze streekgenoten Swift, HBOK en Zwaluwen ’30, doen zij het prima getuige de tweede plek achter koploper Delta Sport. Afgelopen zaterdag werd Nootdorp met 2-1 verslagen. Sportlust ’46 dat door een flink legioen aan supporters (tien volle supportersbussen reizen af naar Volendam) wordt gesteund, zal azen op een bekerstunt. In de eerste ronde versloegen ze het Friese FVC met 1-2, maar verrassender was de 1-2 zege na verlenging bij Topklasser Kozakken Boys.

FC Volendam zal geen boodschap hebben aan het avontuur van de Woerdense amateurs. Zorgen dat de ploeg van Hans de Koning donderdagavond mee doet in de loting voor de volgende ronde is het enige wat telt. Halverwege december zullen die wedstrijden gespeeld worden. Maar zover is het nog lang niet. Onderschatting is vaak de grootste tegenstander in dergelijke wedstrijden. Aan FC Volendam de schone taak te zorgen dat daar geen sprake van zal zijn woensdag. Afgelopen vrijdag werd met name in de eerste helft een prima generale repetitie afgewerkt tegen De Graafschap. Uiteindelijk werden er weer drie punten bijgeschreven op het conto van Het Andere Oranje.

Voor slechts EUR 5.- bent u van harte welkom in ons KRAS Stadion. Kinderen tot twaalf jaar oud mogen zelfs gratis naar binnen. Om 20:00 uur wordt er afgetrapt. Scheidsrechter is de heer Wiedemeijer. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Kleinjan en Bexkens. Bent u niet in de gelegenheid om naar het stadion te komen dan kunt u via ons nieuwe Twitter account @fcvolendam het live wedstrijdverslag volgen via de hashtag #volspo

Komend weekend staat er een uitwedstrijd op het programma op het programma tegen Jong FC Twente. Die wedstrijd wordt op maandag 5 november gespeeld. Aftrap is ook dan 20:00 uur. Op vrijdag 7 november staat de eerstvolgende thuiswedstrijd in de competitie op het programma als Jong PSV om 20:00 uur op bezoek komt.