Voorbeschouwing: Fortuna Sittard - FC Volendam

• donderdag, 23 sep 2010

FC Volendam weet dat een kat in het nauw rare sprongen maakt. De uitwedstrijd van deze vrijdag naar Fortuna Sittard zal dus een goede voorbereiding vragen. Afgelopen vrijdag verloor de Sittardse club met 2-1 van MVV en dat deed pijn. Het gevoel dat er wat gebeuren moet in het eigen fraaie stadion, is oprecht. FC Volendam mag zich op voorhand gewaarschuwd heten.
Zeker na vorig jaar, na de wedstrijd waarin Mathieu Boots zijn been brak na een charge van Traoré. In die wedstrijd nam FC Volendam door Dominique van Dijk en Rowin van Zaanen een 1-2 voorsprong voor de rust. Scheidsrechter Cairo was de gebeten hond. Op weg naar de kleedkamer, maar ook in de spelerstunnel kreeg hij van het publiek en notabelen ongezouten te horen wat er fout gegaan was. FC Volendam kon de tweede helft voorspellen. Binnen no time lag de bal twee keer op de stip. Een ervan werd verzilverd. Na een flinke fout achterin kwam Fortuna Sittard zelfs op 3-2, om daarmee Volendam met de staart tussen de benen te laten afdruipen.
Na een aantal jaren van steeds weer een overwinning in De Baandert was dit een zure nederlaag. Al snel bleek dat het Volendam van toen niet echt lekker in zijn vel zat. Bij de start van dit seizoen wordt uit een ander vaatje getapt. Met Gert Kruys is het doel aan te haken in de subtop. Tegen Fortuna Sittard mag getoond worden, dat de eigen kracht nu weer sterk genoeg is om er een mooie pot van te maken en als het even kan ook een aangename terugreis te verzorgen