Voorbeschouwing Jong AJAX - FC Volendam

• maandag, 30 sep 2013

De tweede periode begint voor FC Volendam op De Toekomst tegen Jong Ajax. In deze periode komt FC Volendam alle vier nieuwe clubs in de Jupiler League tegen. Eerst is het Jong Ajax, dan twee weken later uit tegen Jong PSV, gevolgd door een thuiswedstrijd tegen Jong FC Twente en weer twee weken daarna uit naar Achilles'29. In deze tweede periode staan opnieuw vijf thuiswedstrijden en vier uitwedstrijden. Dat houdt dus in dat de derde en vierde periode overwegend uit uitwedstrijden zullen bestaan.
Op twee bekerwedstrijden tegen Jong Ajax na heeft FC Volendam geen enkele officiële herinnering aan wedstrijden tegen Jong-elftallen. In de voorbereiding speelde Volendam wel het Zilveren Bottertoernooi tegen Jong FC Twente en Jong Vitesse. De komende weken zijn de wedstrijden dan ook een onbeschreven boek.
Jong Ajax staat op dit moment op de negende plaats met veertien punten. FC Volendam heeft door de zeperd tegen Helmond Sport drie punten achterstand opgelopen. Op De Toekomst wil de ploeg daar graag verandering in brengen. De aansluiting met de subtop is het doel. Afgelopen woensdag werd tegen het ‘grote’ Ajax een prachtige wedstrijd gespeeld. De 2-4 uitslag betekende het einde van deelname aan de bekerserie. FC Volendam was dichtbij een stunt. Het gaf Ajax goed partij. Een aantal spelers van Jong Ajax speelde woensdag mee. FC Volendam zal ze maandag weer tegenkomen.
Jong Ajax pakte acht punten op eigen terrein. Een gelijkspel tegen FC Emmen en Willem II, winst op Telstar en Jong FC Twente. Uit werden zes punten verzameld: winst op Jong PSV en FC Eindhoven. Er werd verloren van MVV, FC Oss en Achilles'29.

De scheidsrechter
Richard Martens (24) leidt Jong Ajax – FC Volendam. Hij maakt deel uit van de masterclass. Op 12 november 2012 floot hij ook AGOVV Apeldoorn – FC Volendam, die in 0-4 voor FC Volendam eindigde. Dat was meteen een historische uitslag, omdat FC Volendam daarmee de wedstrijden tegen de Apeldoorners voorgoed afsloot.