Voorbeschouwing Jong FC Twente - FC Volendam

• maandag, 10 feb 2014

Komende maandag reist FC Volendam af naar het oosten des lands, alwaar in Enschede aangetreden zal worden tegen Jong FC Twente. Er staan die avond overigens drie wedstrijden op het programma in de Jupiler League, want ook de reserves van de andere twee Eredivisie teams spelen dan een thuiswedstrijd. FC Volendam zal er alles aan gelegen zijn om de goede reeks voort te zetten. Immers, de laatste twee wedstrijden leverden zes punten op. De ploeg van Hans de Koning steeg hierdoor naar de zesde plek op de ranglijst. Tegenstander Jong FC Twente vinden we terug op de veertiende positie van de ranglijst van de Jupiler League. Toch scheiden slechts zeven punten beide teams.

Raymond Fafiani maakte afgelopen zondag tegen Almere City FC na rust zijn rentree in het oranje shirt. Niet veel later kon hij een assist achter zijn naam zetten, want uit zijn dieptepass scoorde Damien Menzo de beslissende 3-1. Gijs Luirink was tegen Almere City FC nog niet van de partij, maar voor de wedstrijd tegen Jong FC Twente is hij voor het eerst speelgerechtigd. De laatste keer dat Luirink de oranje clubkleuren verdedigde was tijdens het seizoen 2003/2004. FC Volendam speelde toen in de Eredivisie en eindigde uiteindelijk op de zeventiende plek.

Tijdens de laatste thuiswedstrijd van de Tukkers tegen MVV was oud FC Volendam keeper Sonny Stevens de man tussen de palen. Afgelopen vrijdag in de uitwedstrijd tegen FC Oss (2-1 winst voor FC Oss overigens) was het de Pool Filip Bednarek die het Jong FC Twente doel verdedigde. Hiermee is gelijk duidelijk dat het lastig inschatten is welke elf spelers maandag de rode kleuren van de thuisclub zullen verdedigen. Dit is mede afhankelijk van de wedstrijd van het eerste elftal van FC Twente. Die spelen zaterdagavond in Eindhoven tegen PSV hun competitiewedstrijd.

Vanzelfsprekend is er geen historie tussen beide teams, behalve dan de heenwedstrijd dit seizoen. Op 20 oktober 2013 won het team van Hans de Koning met 4-2. Namens de gasten waren Peters en Oosterwijk trefzeker. Damien Menzo, Henny Schilder, Soufiane Laghmouchi en Henk Veerman troffen namens onze FC doel.

De KNVB laat Rogier Honig de wedstrijd maandag fluiten. De heren Kleinjan en Stuifzand zullen hem assisteren. Kick off is maandag om 20:00 uur in de Grolsch Veste in Enschede.