Voorbeschouwing Sparta Rotterdam - FC Volendam

• vrijdag, 24 jan 2014

Zondag 26 januari staat de tweede uitwedstrijd van 2014 op het programma. De formatie van Hans de Koning reist af naar Rotterdam West, waar Sparta Rotterdam de tegenstander is. Beide teams zullen revanche willen nemen voor de valse herstart van de competitie. FC Volendam verloor met 2-1 op bezoek bij Telstar en de Spartanen verloren thuis van Willem II met 1-2. De Rotterdammers verloren niet alleen de punten, maar ook spits Johan Voskamp. Sparta’s nummer 9 kreeg de rode kaart en is geschorst voor twee wedstrijden, plus één wedstrijd voorwaardelijk. Sparta bezet momenteel de zesde plaats op de ranglijst van de Jupiler League, terwijl FC Volendam haar naam op de elfde positie ziet staan. Zes punten scheiden de teams van elkaar.

Bij FC Volendam is nieuwe aanwinst Gerson Sheotahul voor het eerst speelgerechtigd. De 26-jarige Sheotahul, die eerder in het oranje shirt speelde en tijdens het Eredivisie seizoen 2008/2009 zes goals scoorde, speelt de rest van dit seizoen op amateurbasis.

Eerder dit seizoen eindigde de wedstrijd in het KRAS-Stadion in 1-1. In de tweede wedstrijd van dit seizoen opende Johan Voskamp de score namens de gasten. Robert Mühren maakte de gelijkmaker. Vlak voor het einde van de wedstrijd redde keeper Khalid Sinouh nog met een uiterste krachtsinspanning Sparta door een lob van Henk Veerman uit de goal te houden. Beide trainers konden achteraf leven met een puntendeling. Sinds de winterstop zit voormalig FC Volendam trainer Gert Kruys op de bank bij Sparta. Kruys volgde Adrie Bogers op die begin december werd ontslagen. Vorig seizoen won de thuisclub met 2-1 door de winnende goal van de inmiddels bij Heracles Almelo spelende Iliass Bel Hassani. Sandro Calabro scoorde de openingstreffer en Jack Tuyp scoorde met een prachtige stift de gelijkmaker.

De wedstrijd staat zondag onder leiding van de 27-jarige scheidsrechter Jochem Kamphuis. Hij wordt geassisteerd door Jan de Vries en Peter Janson. Kick off is om 14:30 uur in het Sparta Stadion in Rotterdam West.