Voorbeschouwing VVV-Venlo - FC Volendam

• vrijdag, 21 nov 2014

Vrijdagavond wordt de competitie in de Jupiler League weer hervat. FC Volendam neemt het daarin op tegen VVV in Venlo. Tijdens de interlandbreak oefende FC Volendam tegen SC Cambuur. In een doelpuntrijk duel (4-4) maakten Guyon Philips, Raymond Fafiani en Theo Timmermans hun rentree in het eerste elftal. Bert Steltenpool liet duidelijk zijn visitekaartje achter tegen de Friezen door driemaal te scoren.

Tegenstander VVV presteert in thuiswedstrijden prima dit seizoen. De ploeg van coach Maurice Steijn verloor slechts eenmaal in ‘De Koel’, speelde eenmaal gelijk en won de andere vier wedstrijden. In uitwedstrijden wil het nog niet zo vlotten. Op de ranglijst staan de Venlonaren op de elfde positie. Pas een keer wonnen de Limburgers ‘op verplaatsing’. Over FC Volendam en uitwedstrijden is inmiddels al veel gezegd en geschreven in de binnen- en zelfs ook buitenlandse media. Met vijf zeges en een gelijkspel is Het Andere Oranje momenteel zelfs de best presterende uitploeg van Europa. Leuk voor de uitstraling van de club en spelers en staf natuurlijk, maar het zegt natuurlijk ook weer niet zo heel veel. De uitwedstrijd van vorig seizoen ligt bijvoorbeeld nog vers in het achterhoofd. Volslagen kansloos werd FC Volendam op 25 april op een 4-0 nederlaag getrakteerd. De laatste twee competitiewedstrijden dit seizoen wist VVV niet te winnen: uit tegen Jong PSV werd het 2-2 en in Nijmegen verloor men met 2-1 van koploper NEC.

BIJ VVV zien we een oude bekende in de spits: Melvin Platje. Platje lijkt zijn draai weer gevonden in de Jupiler League en weet de laatste tijd het doel weer te vinden. Twee spelers van de thuisclub waren de afgelopen dagen op pad met hun nationale team. Keeper Mäenpää en verdediger Vitalijs Maksimenko waren namens respectievelijk Finland en Letland geselecteerd voor een interland. FC Volendam is vrijdag weer compleet, op Tom Overtoom na. Een luxe probleem dus voor Hans de Koning en zijn collega’s van de technisch staf.

FC Volendam zal vrijdag in het bezoekersvak gesteund worden door een grote groep fans. Lukt het jou niet om de lange reis naar Venlo te maken dan kun je via ons Twitter account @fcvolendam de wedstrijd weer volgen door middel van een live twitterverslag. Gebruik hiervoor de hashtag #vvvvol. De 46-jarige scheidsrechter Tom van Sichem zal de wedstrijd om 20:00 uur van start laten gaan. Langs de zijlijn wordt hij geassisteerd door de heren Brink en Inia.