Woudia Allstars eerste tegenstander FC Volendam

• zaterdag, 18 jul 2020

Eindelijk is het zover, na lang wachten speelt FC Volendam eindelijk weer een wedstrijd. De oefencampagne van het seizoen 2020-2021 start met een duel tegen de amateurs van Woudia in Westwoud. Het zal voor de Volendammers de eerste wedstrijd van drie zijn, die op het complex van de vierdeklasser worden afgewerkt.

Vitesse (zondag 26 juli om 14.30 uur) en FC Groningen (vrijdag 21 augustus om 18.00 uur) zijn de andere twee teams die de tocht maken naar West-Friesland. Ook RKAV Volendam, Cambuur en De Graafschap meten zich met het team van trainer Wim Jonk, in aanloop naar de competitiestart van de Keuken Kampioen Divisie op vrijdag 28 augustus.

Ruim vier maanden zonder voetbal

Ruim vier maanden na de laatste wedstrijd, op 6 maart thuis tegen Jong Ajax (4-0), verschijnt het team van trainer Wim Jonk weer aan de aftrap. Woudia All Stars is de tegenstander komende zaterdag. De Volendammers krijgen met Woudia een huidige vierdeklasser voor zich. De Woudianen eindigden voor de ‘corona-break’ als elfde op de ranglijst. Omdat het de All Stars betreft zal Woudia een paar ex-spelers opstellen die het elftal moeten doen versterken. Namen als Wesley Mak, Thomas Hand en Pieter Koopman zullen tijdens het duel, dat helaas niet toegankelijk is voor publiek, de wit-blauwe kleuren van Woudia dragen tegen Het Nieuwe Oranje.

Vertrouwde gezichten

Bij FC Volendam verschijnen de vertrouwde gezichten. Trainer Wim Jonk heeft enkele spelers die afgelopen seizoenen (veelvuldig) in actie kwamen bij Jong FC Volendam toegevoegd aan de selectie. Zo reizen Dean James, Leon Maloney, Jim Beers, Dyllandro Panka en Joey Antonioli af naar Westwoud.

Tien jaar geleden oefenden Woudia en FC Volendam ook tegen elkaar. Het team van toenmalig trainer Gert Kruys won destijds met 1-8. Michiel Kramer verzorgde de helft van de productie. Ook Kees 'Pier' Tol, Melvin Platje, Koen Stam en Mo Ajnane vonden het net.

Livestream

De eerste wedstrijd van de Volendammers is te volgen via een livestream op YouTube. De gratis livestream is te vinden op het kanaal van FC Volendam TV. Edward Dekker voorziet de wedstrijd van commentaar. De wedstrijd is daarnaast via ons Twitter-kanaal en de Story op Instagram te volgen. De aftrap is zaterdag om 16:00 uur.