Update: Duel tegen FC Groningen toch zonder publiek

• dinsdag, 18 aug 2020

Update 18 augustus 17:00 uur

FC Volendam heeft ingestemd met het verzoek van FC Groningen om de wedstrijd van komende vrijdag tóch zonder publiek af te werken. De Groningers komen tot dit besluit vanwege de recente ontwikkelingen omtrent het coronavirus.

FC Groningen laat weten dat het, mede gezien de recente ontwikkelingen rondom covid-19, alle veiligheids- en gezondheidsrisico’s zo veel mogelijk wil uitsluiten en daarin geen enkel risico wil nemen. De club is van mening dat bij het uitvoeren van de voorschriften voor het organiseren van wedstrijden met publiek de veiligheid van spelers en staf in een stadion beter gewaarborgd kan worden, dan op een amateurcomplex en heeft daarom aangegeven de oefenwedstrijd tegen FC Volendam zonder publiek te willen spelen.

'Begrip voor standpunt'

Zakelijk directeur Richard de Weijze heeft begrip voor het standpunt van de aanstaand sparringpartner. “Uiteraard hadden wij graag gezien dat onze fans aanwezig konden zijn bij deze wedstrijd. We hadden immers nét de communicatie opgestart rond de kaartverkoop. Ook voor VV Woudia als gastheer is dit een grote domper. Desondanks moet te allen tijde de veiligheid van de spelers en staf voorop worden gesteld. Daarnaast is het van belang dat het sportieve traject richting de competitiestart niet verstoord wordt. In dat kader hebben wij begrip voor het standpunt van FC Groningen. Toch hoeven fans niks te missen, want via onze professionele livestream brengen wij de wedstrijd haarscherp en gratis naar alle huiskamers.”

Publicatie 18 augustus 15.00 uur

Vrijdag 21 augustus speelt FC Volendam, op het complex van VV Woudia in Westwoud, om 18.00 uur de laatste wedstrijd van de oefencampagne. FC Groningen is de tegenstander. FC Volendam heeft er, in samenwerking met VV Woudia, veel aan gedaan om de wedstrijd voor zoveel mogelijk fans toegankelijk te maken. Dit heeft geresulteerd in dat er 250 tickets in de verkoop gaan voor supporters. Vanwege de zeer beperkte beschikbaarheid heeft de club besloten om seizoenkaarthouders voorrang te geven bij de ticketverkoop.

Seizoenkaarthouders ontvangen vouchercode

De ticketverkoop van FC Volendam – FC Groningen start dinsdag 18 augustus om 18.00 uur en vindt uitsluitend online plaats. Seizoenkaarthouders waarvan een emailadres bekend is, hebben dinsdag per mail een unieke vouchercode ontvangen. Met deze vouchercode kan één ticket voor de wedstrijd gekocht worden. Seizoenkaarthouders die bij het bestellen van hun seizoenkaart geen emailadres hebben achter gelaten, kunnen via Ticketpoint (0900 - 9000 8000) alsnog een ticket bestellen. Let op: ook hier is een mailadres voor nodig, omdat het ticket digitaal wordt toegestuurd.

Nadat de betaling is voltooid ontvang je een e-ticket met daarop een unieke QR-code. Print het e-ticket uit of laat het ticket scannen via je smartphone. Er vindt geen ticketverkoop plaats aan de kassa tijdens de wedstrijddag.

Zitplaatsen langs veld

Langs het speelveld staan, volgens de richtlijnen van het RIVM, stoelen opgesteld. Hierbij is de anderhalve meter afstand gewaarborgd. Kopers van een toegangsticket worden door de aanwezige vrijwilligers van VV Woudia naar stoel geleid. De zitplaatsen zijn niet genummerd, waardoor personen ‘gewoon’ bij elkaar kunnen zitten. Uiteraard met inachtneming van de maatregelen.

Prijs en livestream

De kosten van het toegangsticket bedragen € 15,-. Voor de fans die niet bij de wedstrijd kunnen zijn, verzorgt FC Volendam TV een livestream. Deze livestream is gratis te bekijken via het Youtube-kanaal van FC Volendam. Ook is de wedstrijd te volgen via Twitter en Insta Story.

Media

Media kan zich accrediteren door te mailen naar Sonny Sier via sonny.sier@fcvolendam.org. De aanmelding hiervoor sluit op woensdag 18.00 uur. Alleen media aangesloten bij NSP komen in aanmerking voor een accreditatie. Vanwege de zeer beperkte beschikbaarheid wordt een minimalistisch mediabeleid gehanteerd.

Overzicht alle maatregelen

• Houd je aan de geldende maatregelen van het RIVM
• Houd anderhalve meter afstand
• Kaartverkoop uitsluitend online