Votown wint de beker terug

• donderdag, 24 sep 2009

Bron: Omroep Brabant

De vriendschappelijke voetbalwedstrijd van Volendamse artiesten tegen Brabantse artiesten is woensdagavond gewonnen door de Volendammers. In stadion De Vliert in Den Bosch versloeg 'Votown' FC Brabant met 5-4. Het Volendammer elftal bestond onder anderen uit de zangers Jan Smit en Simon Keizer (van Nick en Simon). In het Brabants elftal speelden Grad Damen, Rene Schuurmans, Rachid en een van de Gebroeders Ko. Ook profvoetballer Theo Lucius deed mee. Er waren 980 kaarten verkocht voor het duel. Een kaartje kostte vijf euro. 5000 euro werd geschonken aan het project Bogota Zonder Honger. Eerder dit jaar speelden de teams ook al in Volendam. Toen won FC Brabant.

{foto1}

Het was een spannende match waarbij flink gescoord werd en de teams wel kansen lieten liggen. Even dreigde verlenging maar net voor het einde van de wedstrijd scoorde Volendam. Voor zover bekend hebben geen van de bekende artiesten goals gemaakt. De Brabantse goals kwamen van vrienden van de zangers of van medewerkers van het artiestenbureau dat de zaak mede organiseerde. Een van de coaches van FC Brabant was zanger Frans Duijts uit Tiel. Er vielen maar een paar gele kaarten, maar niet voor de bekende artiesten.

Foto's: Henk van Esch Fotografie