Vrijdagavond in het teken van het G-voetval

• woensdag, 20 apr 2011

Supporters van FC Volendam kunnen op 22 april a.s. met eigen ogen de voetbalprestaties van hun g-voetballers uit hun regio zien. Bij de thuiswedstrijd op 22 april a.s. van FC Volendam-Sparta in het Kras Stadion te Volendam worden er tijdens de rust van de wedstrijd penalty’s genomen door de voetballers met een verstandelijke handicap.

Voor de wedstrijd zal er door Fonds Gehandicaptensport bij de ingangen van het stadion worden gecollecteerd. Geef gul, geef lokaal aan deze actie, zodat ook in uw regio sporters met een handicap sport kunnen beoefenen! De spelersgroep van FC Volendam geeft bovendien ook nog eens het goede voorbeeld en geeft een bijdrage aan dit doel.

Fonds Gehandicaptensport financiert hiermee talloze projecten, zodat lang gekoesterde wensen in vervulling kunnen gaan, zoals deelname aan een evenement voor gehandicapte sporters, de aanschaf van een zwembadlift of aangepast sport- en spelmateriaal. U sport toch ook graag? Helpt u ook onze gehandicapte sporters op weg?

Doel van deze actie is erop gericht om g-voetbal meer bekendheid te geven en daarmee de gehandicaptensport op een positieve manier te belichten. In samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie (CED), Special Olympics Nederland en Fonds Gehandicaptensport werken sinds 2004 jaarlijks alle 19 clubs uit de Jupiler League mee om deze actie succesvol te maken.

Voor meer informatie over Fonds Gehandicaptensport algemeen, kijkt u op: www.fondsgehandicaptensport.nl of bel naar: 030 – 65 97 320, Evelien Versteeg

Ook Only Friends is vrijdag 22 april te gast in het Kras Stadion. Zo’n 25 deelnemers krijgen een clinic onder leiding van Richard Stricker en Stanley van Kesteren. Ook twee spelers van FC Volendam zullen Richard en Stanley bijstaan. De clinic duurt van 17:00 uur tot 18:00 uur. De groep gaat daarna iets eten op de dijk en zullen daarna terug komen om te genieten van de wedstrijd FC Volendam – Sparta Rotterdam.
Voor meer informatie over Only Friends kunt u kijken op www.onlyfriends.nl

{foto1}