WagenparQ vindt weg naar FC Volendam

• vrijdag, 08 okt 2021

In augustus heeft FC Volendam een nieuwe sponsor gebonden aan de club. De online autodealer WagenparQ uit Purmerend heeft zijn weg naar FC Volendam gevonden en sluit zich aan bij de businessclub.

Het bedrijf WagenparQ is pas op de markt gebracht. De eigenaren Roy Kooijman en Marc Verhoef waren werkzaam in de autobranche: “Door corona was er niet veel werk in de EDW, dat samenhangt met het inkopen en verkopen van auto’s. Daarom dachten Marc en ik; waarom richten we ons eigen bedrijf niet op? Dit ontstond medio april 2020.”

Voordeel online autodealer

WagenparQ is een online autodealer, die zich vooral richt op het luxe segment. De online autodealer beschikt over een ruim online assortiment auto's, zonder dat er een fysieke showroom aan te pas komt. “Het is eigenlijk net als een taxibedrijf, dat niet zelf beschikt over de taxi’s”, vertelt Roy Kooijman. “Het voordeel bij dit concept is dat de klant een heel goede service krijgt met dezelfde zekerheden als andere autodealers. Daarbij komt ook dat het voor de klant veel meer geld scheelt, omdat alles online is. De kosten zijn daardoor lager.”

Laagdrempeligheid

Kooijman en Verhoef zijn allebei voetbalfans. “Vroeger waren wij beide fanatieke voetballers, maar helaas kan collega Marc door een blessure niet meer het veld op", vervolgt Kooijman. "Ik daarentegen haal nog elke week mijn voetbalschoenen uit mijn tas. Dit was voor ons een van de redenen een samenwerking met FC Volendam op te starten. Daarnaast hadden wij al veel klanten uit Volendam en waren dus al betrokken in het dorp." De directeuren hebben vrijwel alle wedstrijden nog bezocht. “De club geeft ons een warm en gezellig gevoel. Het is heel laagdrempelig, want bij Ajax en AZ kom je niet zo dichtbij de spelers als in Volendam. Dit maakt het een leuke en unieke ervaring.”

Businessclub

Met de samenwerking tussen FC Volendam en WagenparQ mag de online autodealer gebruik maken van de Rabo Lounge. Hiermee kan WagenparQ haar onderneming onder de aandacht van andere leden brengen en nieuwe zakelijke relaties opbouwen. Kooijman heeft in ieder geval zin in het nieuwe seizoen. “Wij kijken uit naar een leuke periode en hopen mooie momenten uit zowel het voetbal als uit de business te halen.”