Watercompany reikt cheque uit aan Voedselbank Edam-Volendam

• donderdag, 14 apr 2016

Watercompany is Businessclublid van FC Volendam en ondersteunt daarnaast ook tal van andere goede doelen in de regio. Watercompany heeft voor de maand april gekozen voor een organisatie die velen raakt: de Voedselbank. Want ook al zijn wij dagelijks bezig met de dagelijkse levensbehoefte nummer 1, water (en voor sommigen onder ons is dit koffie), goede voeding is zeker net zo belangrijk. Helaas is dat niet voor iedereen bereikbaar en is het voor velen pure noodzaak om een beroep te doen op de Voedselbank. Met het verspreiden van de voedselpakketten levert de Voedselbank ook een belangrijke bijdrage in de vermindering van voedseloverschotten en dat zien wij als een echte win-win-situatie. Voedselbank Edam-Volendam is voorgedragen door Martine Steur en wij geven de actieve vrijwilligers in de regio ‘Waterland’ graag een extra steuntje in de rug met deze cheque van € 500,-.

De Voedselbank verstrekt verkregen voedsel gratis aan de armste mensen in Nederland. In Nederland leeft, nog steeds, meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De gehele organisatie van de Voedselbank (zowel landelijk als lokaal) draait volledig op vrijwilligers en de gulle giften van bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren. De Voedselbank helpt mensen die in de problemen zijn geraakt door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Hiermee leggen zij een basis om te kunnen werken aan het verhogen van zelfredzaamheid zodat ze weer op eigen benen kunnen staan. Door de producten die de Voedselbank ontvangt van voedingsproducenten en supermarkten wordt ook het voedseloverschot teruggedrongen en zo het milieu minder belast.