Wedstrijd AGOVV - FC Volendam gestaakt

• vrijdag, 27 jan 2012

De uitwedstrijd tegen AGOVV is na ruim een half wachten, na een half speeltijd gestaakt, wegens het uitvallen van de verlichting.

De aanklager betaald voetbal gaat onderzoeken of AGOVV blaam treft rond de gestaakte wedstrijd tegen FC Volendam. De lichtmasten vielen uit bij een stand van 0-2. Er zijn nu drie opties: 0-2 is de eindstand van het duel, de wedstrijd wordt helemaal opnieuw gespeeld, of het duel wordt uitgespeeld vanaf de dertigste minuut bij een stand van 0-2. Komende week zal hier duidelijkheid over komen.

{foto1}

AGOVV Apeldoorn en FC Volendam moeten op herhaling

In de aanloop naar de wedstrijd van FC Volendam uit tegen AGOVV Apeldoorn werd de spelersgroep geconfronteerd met het naderende vertrek van trainer Gert Kruys. Welke invloed dat op het verdere verloop van de competitie zou hebben, was onvoorspelbaar. Feit was dat drie nederlagen op rij om een passend antwoord vroegen. Dat zou in Apeldoorn moeten gebeuren tegen AGOVV. De thuisclub had zich na de nederlaag tegen Emmen versterkt met vier nieuwkomers. Dennis van der Ree keerde terug op het oude nest. Voor het middenveld werd de uit Schotland afkomstige Kerr verwelkomd en voorin de Turkse spits Gökkaya en oud-speler Stanley Taylor. De ploeg wilde daarmee de toon zetten op weg naar lijfsbehoud in de Jupiler League.

{foto2}

Vanaf de aftrap nam AGOVV Apeldoorn het initiatief, omdat de eerste klap wel eens een daalder waard kon zijn. Stanley Taylor en Van Ewijk waren het lastigst. FC Volendam liet zich dat niet echt welgevallen. Binnen een kwartier maakte Volendam duidelijk, dat er grote belangen op het spel stonden. Na negen minuten brak Michiel Kramer uit, zag Robert Mühren vrij staan en zette FC Volendam zo op voorsprong. Amper zeven minuten later was een goed genomen corner door Roy Bakkenes genoeg voor Michiel Kramer om onder de lat raak te koppen. FC Volendam leek daarna gas terug te nemen, wat AGOVV Apeldoorn de gelegenheid gaf een aantal aanvallen op te zetten. Het verdedigen zag er bij Volendam niet goed uit, maar veel averij werd nog niet opgelopen. Na precies een half kreeg AGOVV Apeldoorn een vrije trap te nemen, toen het licht uitviel. De mannen werden naar binnen gestuurd in afwachting van licht op het veld. Na drie kwartier wachten was het nog altijd duister, waardoor de uitstekend leidende Davy Otto de wedstrijd moest staken.

klik op de camera voor de foto's