Wedstrijd van de toekomst: FC Volendam houdt aansluiting met top na winst

• vrijdag, 20 mrt 2020

FC Volendam blijft bovenin de Eredivisie meedraaien in het seizoen 2023/’24. Er werd met 2-0 gewonnen van SC Heerenveen. De wedstrijd is een knipoog naar de toekomst van FC Volendam, waarin het binnen afzienbare tijd een stabiele ploeg in de Eredivisie wilt zijn. Met de game Football Manager werd een kijkje genomen hoe de toekomst er van FC Volendam uitziet.

Het Nieuwe Oranje had de wedstrijd volledig in handen en kwam na twintig minuten op een verdiende 1-0 voorsprong. Dedi Nugroho stuurde Javier Regales weg, die afrondde in de verre hoek. Daarna was vooral Heerenveen-doelman Warner Hahn een sta-in-de-weg. Al snel in de tweede helft kwamen beide ploegen met tien spelers te staan. Jesse Bos, koud in het veld, kon twee minuten na rust alweer de kleedkamer opzoeken na een duel met Nugroho. Niet veel later moest ook Claudio Gomes inrukken na een hard duel om de bal. Jelle Duin schoot FC Volendam met nog een kleine twintig minuten op de klok in veilig haven door de 2-0 te maken. Met de overwinning grijpt FC Volendam de tweede plaats in de Eredivisie. Het passeert PSV, maar de Eindhovenaren hebben nog wel een duel tegoed.

Bekijk de samenvatting van de wedstrijd FC Volendam – SC Heerenveen uit het seizoen 2023/’24 hieronder.