Willem van Hanegem te gast in LOVE Sport Extra

• woensdag, 02 dec 2015

Aanstaande woensdag om 18.00 uur is Willem van Hanegem te gast bij Jack Muhren en Bert van de Poppe in hun radioprogramma LOVE Sport Extra.

Willem van Hanegem (71), die samen met zijn vrouw Marianne en kinderen in Overveen woonachtig is, was samen met Johan Cruijff de beste voetballer die Nederland ooit heeft gekend.

Hij begon zijn voetbal carrière bij het Utrechtse Velox om daarna bij Xerxes aan de slag te gaan, in 1968 verkaste de “Kromme” naar Feyenoord om negen succes volle seizoenen door te maken met het veroveren van de Europacup 1 en de Wereld beker in 1970 en hij werd daarnaast ook nog drie keer landskampioen met de club uit Rotterdam.

In 1974 won Van Hanegem met Feyenoord de UEFA-cup. Daarnaast pakte hij twee keer de KNVB beker. Na drie jaar AZ’67 en een jaar in Chicago speelde hij nog twee seizoenen bij FC Utrecht, waarna hij zijn loopbaan afsloot bij zijn oude liefde Feyenoord. Willem Van Hanegem voetbalde 52 keer voor het Nederlands Elftal en scoorde daarbij 6 keer. Het hoogtepunt was het behalen van de WK finale in 1974 in Duitsland, met misschien wel het beste elftal ooit.

Als trainer werd hij landskampioen met Feyenoord in 1993. In 1994 en 1995 wist hij de KNVB beker te veroveren. Bij het EK van 2004 was Willem assistent bondscoach van Dick Advocaat. Zijn laatste club als trainer was FC Utrecht waar hij anderhalf seizoen de baas was op het veld.

Om 18.30 uur gaan we weer bellen met FC Volendam trainer Robert Molenaar.