Woensdag ex Ajax voetballer Tom De Mul in L.O.V.E. Sport WK Extra

• maandag, 21 jun 2010

Belg Tom De Mul(24) begon zijn voetbal carriere in België bij Kapellen,
In 2003 verhuisde De Mul naar Ajax, waar hij t/m het seizoen 2006-2007 onder contract stond
In het seizoen 2005/2006 werd de Belg door Ajax verhuurd aan Vitesse. Hij kwam vanuit de jeugdopleiding van het Belgische Germinal Beerschot Antwerpen over naar AFC Ajax. De Mul speelt meestal aan de rechterkant in de voorhoede.

Hij maakte zijn debuut voor Ajax op 25 januari 2004 tijdens de wedstrijd Ajax-NEC (1-0) en scoorde zijn eerste doelpunt voor de club in de wedstrijd FC Twente-Ajax (2-3). De Mul is international voor België en België onder 21. Door zijn optreden op het EK onder 21 in Nederland ging hij voor 5 miljoen euro naar Sevilla FC. Daar kwam hij de afgelopen 1,5 jaar amper aan spelen toe, o.a. door de aanwezigheid van het Spaanse toptalent Jésus Navas. Begin Januari 2009 raakte bekend dat KRC Genk, RSC Anderlecht & Standard Luik interesse hadden in De Mul. Uiteindelijk trok KRC Genk aan het langste eind. De club bereikte op 15 januari een akkoord met Sevilla om De Mul voor zes maanden te huren. De Mul maakte zijn debuut voor Genk in de bekerwedstrijd tegen AA Gent.

De Mul staat nog steeds onder contract bij Fc Sevilla in Spanje, en woont samen met Volendamse Corine Runderkamp!!

Om 18.30uur bellen met...Mr Keje Molenaar