WonderboyZ drijvende kracht achter schoon Kras Stadion

• vrijdag, 02 apr 2021

Wekelijks zijn ze te vinden in het Kras Stadion: de WonderboyZ. Zij zorgen ervoor dat het Kras Stadion er spic en span uitziet. Om FC Volendam te steunen zijn zij bij de wedstrijd tegen SC Cambuur wedstrijdsponsor.

Slechts een handjevol personen hebben tegenwoordig toegang tot het Kras Stadion. Tot die selecte groep behoren de WonderboyZ. Deze groep jongeren hebben door verschillende beperkingen een afstand tot de arbeidsmarkt, maar worden, bij FC Volendam door begeleider Collin van Velzen (met de blauwe jas rechts), in hun kracht gezet. De organisatie, geleid door oud-voetballer Marc van Wonderen (blauwe jas links), zag in 2016 het licht en zorgt er inmiddels voor dat zo’n honderd jongeren zeer nuttig werk verrichten.

Behalve het Kras Stadion is ook het trainingscomplex van AZ en bungalowpark Zuiderzee in Medemblik het werkterrein van de WonderboyZ. Maar Volendam is van deze jongens, zoals zij zelf zeggen, toch hun favoriete locatie. Want behalve dat het stadion de groep enorm inspireert, lopen de werknemers zo heel af en toe ook bestuurslid Jan Smit tegen het lijf. De inzet van de WonderboyZ is inmiddels ook opgevallen in Amsterdam, waar de organisatie van de Johan Cruijff Arena de groep heeft weten te strikken.

FC Volendam is bijzonder tevreden over de inzet van de WonderboyZ en hoopt nog lang te kunnen bouwen op de kracht van deze prachtige groep jongeren. In contact komen met Marc van Wonderen over de Wonderboyz? Mail dan naar info@wonderboyz.nl, bel naar 0615517773 of bezoek www.wonderboyz.nl.