Zesklapper en vierde oefenzege tegen Jong AZ

• zaterdag, 24 jul 2021

FC Volendam speelde tegen Jong AZ zijn vierde oefenduel. Er werd vier keer dertig minuten gespeeld. Het vierde duel stond eigenlijk gepland op vrijdag tegen FC Groningen, maar vanwege verschillende redenen werd deze wedstrijd afgelast. De wedstrijd werd een waar doelpuntenfestijn: 6-1.

Vroeg in de wedstrijd was het Jong AZ-aanvaller Iman Griffith die de 0 – 1 voor zijn ploeg maakte, nadat Mike Eerdhuijzen zijn eerdere inzet van de doellijn ruimde. Niet lang daarna werd spits Robert Mühren gevloerd in de zestien. Zijn penalty werd gekeerd door Jong AZ-keeper Beau Reus, maar Mühren wist via de rebound alsnog zijn eerste thuisgoal te maken: 1 – 1.

Doelpuntrijke ‘tweede helft’

Een klein kwartier na het eerste fluitsignaal kreeg Volendam een corner. Op aangeven van Denso Kasius kopte aanvoerder Damon Mirani de bal keihard achter doelman Reus: 2-1 Tien minuten later was het Robin Schulte die zijn ploeg op een 3 – 1 voorsprong schoot. Hij kon de bal zo over Reus wippen, nadat de bal van verdediger Tijs Velthuis afstuitte.

Vlak voor het tweede rustsignaal liet Kasius zien hoe snel hij was. Hij sprintte na een fraaie aanval de zestien in en schoot de bal tussen de benen van Reus het doel in voor 4-1.

Vers bloed

Na zestig minuten kwamen er een hoop nieuwe namen in de ploeg van trainer Wim Jonk. Invaller Achraf Douiri had niet lang nodig. Na 2 minuten in het veld te staan, wist hij de 5-1 achter oude bekende Jordi van Stappershoef te werken.

Terugkeer voor Kevin Visser

Na ruim een jaar blessureleed was het moment daar: Kevin Visser maakte zijn rentree in het veld. De aanvoerder verving na 86 minuten Alex Plat.

Kers op de taart

Twintig minuten voor rust was daar Jim Beers. Beers kon de bal vrij inkoppen en deed dat zonder enige moeite. Zo wist FC Volendam zijn vierde oefenduel met 6 – 1 te winnen van Jong AZ

Jong Ajax

Volgende week zaterdag speelt FC Volendam zijn vijfde en laatste oefenduel van de campagne. Deze wordt om 15:00 uur gespeeld tegen Jong Ajax in het Kras stadion. De toegang is gratis.

Scoreverloop
5’ Iman Griffith 0 – 1
8’ Robert Mühren 1 – 1
41’ Damon Mirani 2 – 1
52’ Robin Schulte 3 – 1
60’ Denso Kasius 4 – 1
78’ Achraf Douiri 5 – 1
94’ Jim Beers 6 – 1

FC Volendam: Barry Lauwers (47. Dion Vlak, 90. Kayne van Oevelen); Denso Kasius (90. Jay Kruiver), Damon Mirani (110. Lex Veerman), Mike Eerdhuijzen (61. John Hilton), Dean James (61. Calvin Twigt); Robin Schulte (61. Joey Antonioli, 98. Younes Taha El Idrissi), Alex Plat (86. Kevin Visser), Samir Ben Sallam (76. Milan de Haan); Daryl van Mieghem (61. Dyllandro Panka, 98. Jordi Blom), Robert Mühren (61. Jim Beers), Martijn Kaars (76. Achraf Douiri)

Jong AZ: Beau Reus (61. Jordi van Stappershoef); Fons Gemmel (77. Robin Lathouwers), Jorn Berkhout (61. Maxim Dekker), Joey Jacobs (91. Finn Stam), Tijs Velthuis (77. Misha Engel); Bram Franken (91. Sem Dirks), Richard Sedláček (91. Myron van Brederode), Zico Buurmeester (68. Nick Twisk); Fedde de Jong (68. Yusuf Barasi), Richonell Margaret (77. Ricuenio Kewal), Iman Griffith (91. Ro-Zangelo Daal).

Tekst: Stefan van Nierop
Foto's: Fred Rotgans & Jan Mulder