Zet FC Volendam sterkte oefencampagne om in eerste driepunter tegen FC Eindhoven?

• donderdag, 05 aug 2021

Eindelijk is het zover, het nieuwe voetbalseizoen staat op het punt van beginnen. Wim Jonk en zijn spelers reizen komende vrijdag af naar Eindhoven, waar FC Eindhoven de eerste uitdaging van het seizoen gaat worden. De Volendammers reizen met goede moed af naar het zuiden des lands, geen enkele wedstrijd in de oefencampagne werd verloren. Daarnaast worden de Volendammers gesteund door een nagenoeg uitverkocht uitvak.

FC Eindhoven oefende in de voorbereiding tegen Lierse SK (0-2), UNA (4-1), Jong PSV (1-0) en RKSV Nuenen (2-2). Ten opzichte van vorig seizoen is er het één en ander verandert in Eindhoven. Waar Ernie Brandts eerst voor de groep stond, is hij vervangen door Rob Penders. De ex-verdediger maakt zijn debuut als hoofdtrainer door bij de Eindhovenaren. Voor zijn overstap was hij jarenlang werkzaam als assistent-trainer bij NAC Breda.

Nieuwelingen

Binnen de spelersgroep hebben er ook een aantal wijzigingen plaatsgevonden, zo werd er afscheid genomen van oudgedienden; Ruud Swinkels, Bart Biemans en Jason Bourdouxhe. Daarvoor zijn Nigel Bertrams (PEC Zwolle), Brian de Keersmaecker (opnieuw gehuurd van Beerschot) en Jasper Dahlhaus (Willem II, vorig jaar ook al gehuurd) naar de Eindhovenaren gehaald. Deze week voegden de Brabanders twee nieuwelingen toe aan de selectie: Koen Oostenbrink (vorig seizoen Jong PSV) en Enrico Erick Dueñas Hernández (gehuurd van Vitesse). Vorig seizoen eindigde FC Eindhoven als vijftiende op de ranglijst.

FC Volendam oefende in de voorbereiding tegen: Woudia (0-12), PEC Zwolle (0-2), Heracles Almelo (2-1), Jong AZ (6-1) en Jong Ajax (4-2). Ongeslagen begint de Volendamse equipe dus aan het nieuwe seizoen. Nieuwe aanwinsten Robert Muhren en Daryl van Mieghem moeten de Volendammers een nieuwe impuls aan doelpunten geven, terwijl Damon Mirani de achterhoede een vernieuwde stabiliteit geeft. Donderdag presenteerde FC Volendam ook een nieuwe doelman: Filip Stankovic wordt voor één seizoen gehuurd van Internazionale.

Historie

FC Volendam en FC Eindhoven stonden 43 keer eerder tegenover elkaar. De Volendammers kwamen 21 keer als winnaar uit de strijd. Vijftien keer ging de overwinning naar de Eindhovenaren. Het laatste duel werd gespeeld in Eindhoven en werd een 1-1 gelijkspel. Zakaria El Azzouzi tekende voor het enige Volendamse doelpunt.

Laatste vijf wedstrijden

27-02-2021 | FC Eindhoven - FC Volendam: 1 - 1
Zakaria El Azzouzi

01-11-2020 | FC Volendam - FC Eindhoven: 2 - 0
Nick Doodeman en Boy Deul

06-12-2019 | FC Eindhoven - FC Volendam: 1 - 4
Gijs Smal (2x), Nick Doodeman en Franco Antonucci

18-01-2019 | FC Volendam - FC Eindhoven: 1 - 3
Nick Doodeman

19-10-2018 | FC Eindhoven - FC Volendam: 1 - 1
Teije ten Den

ESPN, Instagram, & Radio

De wedstrijd tegen FC Eindhoven is live te volgen via ESPN 3. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Daarnaast doet NH Sport live radioverslag.

Kaartverkoop

Voor het uitvak zijn er driehonderd kaarten, waarvan er ruim 250 zijn verkocht. Fans hebben de mogelijkheid om met de eigen auto te gaan of met de georganiseerde supportersbus. Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam. Alle informatie over kaartverkoop van deze wedstrijd vind je hier.