Zondag 17 april Straatvoetbal Regio Finale Toernooi 2011

• vrijdag, 15 apr 2011

Volendam, 8 april 2011 – Kidsclub FC Volendam en Sportkoepel organiseren op zondag 17 april in samenwerking met de Johan Cruyff Foundation de Kwartfinale van Cruyff Courts Kampioenen 6 vs 6 op het Cruyff Court FC Volendam Veld in Volendam.

Het toernooi begint om 11:00 uur. De beste teams van Volendam ontvangen op hun eigen Cruyff Court de kampioenen uit Amsterdam en Zaandam. De winnaars bij de jongens en meisjes zullen we terugzien in april bij de Halve Finales. De winnaars van deze toernooien plaatsen zich uiteindelijk voor de Landelijke Finale in Amsterdam waar wordt gestreden om de titel: “Cruyff Courts Kampioen van Nederland 2011” Klik hier voor een filmpje van de Landelijk Finale van vorig jaar

Klik hier voor het wedstrijdschema

De 14 van Johan
Dit jaar bestaat de Cruyff Foundation 14 jaar. Om al onze activiteiten onder de aandacht te brengen en letterlijk een gezicht te geven hebben wij ‘De 14 van Johan’ in het leven geroepen. De groep van 14 vormt een afspiegeling van alle initiatieven waarvoor Johan Cruijff zich inzet. Samen staan ze sterk, maar los van elkaar heeft ieder kind ook zijn eigen bijzondere verhaal. Speciale ambassadeurs van Cruyff Courts Kampioenen 6 vs 6 zijn Sophia en Mukhtar uit Hoorn.

Fair Play Award
Sportiviteit en samenspelen zijn belangrijker dan winnen. Daarom wordt bij ieder evenement de Fair Play Award uitgereikt. Het team dat zich het sportiefst gedraagt op en buiten het veld wint deze prijs. Het klassement wordt opgemaakt aan de hand van de 14 regels van Johan Cruijff. Deze regels zijn van toepassing op alle Cruyff Courts ter wereld.

Johan Cruyff Foundation brengt jeugd in beweging
“Als je de mogelijkheid hebt om iets voor een ander te doen, dan moet je dat doen”. Met deze gedachte heeft Johan Cruijff zijn eigen Foundation in het leven geroepen en draagt hij zo dagelijks bij aan het in beweging brengen van kinderen en jongeren. De Cruyff Foundation neemt het initiatief voor de aanleg van Cruyff Courts, de moderne variant van het aloude trapveldje dat aangelegd wordt om een veilige plek in de buurt te creëren waar jeugd kan sporten en spelen. Daarbij werkt de Foundation samen met verenigingen, sportbonden, bedrijven, gemeentelijke instanties en overheden.

Daarnaast heeft de Foundation speciale aandacht voor kinderen met een beperking. Maar ook voor kinderen die gewoon een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Juist voor kinderen is sport en spel belangrijk, maar bovenal is sport natuurlijk ook gewoon leuk en gezond!